marcpoeliejoe.reismee.nl

Pattaya

Afgelopen zondag zijn we naar Pattaya gegaan samen met een Thaise collega.Eerst zijn we naar de "Floating Market" gegaan, je raad het al het is een markt op het water. Bij de ingang mochten alle Thai doorlopen en alle toeristen moeten betalen, iets wat je vaker tegenkomt in Thailand.De markt op zich bestonduitallemaal kleine winkeltjes waar je ook vanalles kon kopen. Maar het meeste wat ze verkochten was toch wel eten. Als een Thai tijd heeft om te eten dan eten ze ook. Het etenwerdt verkocht in een restaurantje of vanuit een bootje. Ik heb een sateprikker met krokodil gekocht, gebarbequed in een bootje. Het smaakt een beetje naar kip. Na ons bezoek aan "Floating Market" gingen we op weg naar "Walking Street". Parkeren was geen probleem alleen moesten we wel ver lopen. Maar ook dat wasgeen probleem want de Thai die ons vooruit reed met zijn scooter naar de parkeerplaats die bracht ons ook naar het begin van "Walking Street". Het ritje achter op de scooter samen met mijn collega was best een spannende ervaring. Eerst ben je bang dat je er afvalt (ik zat achterop) en dan ben je bang dat je ergens achter blijft hangen met je benen, en dan scheurt ie nog als een gek tussen alle auto's door. De terugweg was dus ook niet op een scooter. "Walking Street" is ongeveer 750 meter lang en bestaat uit barretjes,massagesalons, restaurantjes,winkeltjesetc. In het weekend kun je er s'avonds bijna niet doorheen komen zeggen ze. Maar we gaan het meemaken want komend weekend is het "Songkran" en dat is het traditionele Thaise nieuwjaar. Het bedrijf waar we werken is dan gesloten en wij hebbenop kosten van het bedrijf vrij( erg he?)Songkran noemenze ook wel waterfestival omdat ze dan drie dagen iedereen nat mogen gooien. Dus ik denk dat ik maar eens een groot waterpistool ga kopen. Ook gooien ze met talkpoeder, vaak zijn het dan de jongens die de meisjes insmeren met talkpoeder, iets wat de meisjes zelf ook al doen omdatmen in Thailand blank mooi vind. Dus Pattaya krijgt nog een vervolg verhaal. Op de terugweg zijn we gestopt bij een wegrestaurant om te eten. Voor een Thai is dat "the place to be" voor eten.Ze kunnen er goed en goedkoop eten. Voor de toeristen is het wat risicivoller omdat de hygiene wat minder is maar voor 100 baht ( 2,20 euro) heb je dan ook getgeten en gedronken. En alles isbinnen gebleven :-)