marcpoeliejoe.reismee.nl

Pattaya vervolg

Songkran nadert en afgelopen vrijdag werden we om drie uur s'middags verzocht te stoppen met werken en te vertrekken. We waren dan ook bijna de laatste die weggingen. In het hotel mijn spullen ingepakt voor vijf dagen Pattaya.

Zaterdag vertrokken met een taxi naar ons nieuwe onderkomen 200 meter van "walking street". Zaterdagavond zijn we lekker gaan stappen in "walking street", het grote waterspektakelbleef uit. Er werd wel wat met water gegooid of gespoten maar niets geks.

Zondag na de brunch hadden we beloten om "Jomtien beach" te bezoeken en dat is een vier kilometer lang strand welke geliefd is bij watersporters omdatde zeeschoner is dan in centraal Pattaya. Het ritje in een open taxi werdt geen droog ritje, overal langs de kant stonden mensen om ons te verrassen met een heerlijke douche van al dan nie met ijs gekoeld water. Maar ja op het strand ben je zo weer droog toch? De Thaise mens ligt op het strand voornamelijk lekker onder een parasol in een ligstoel en eet. Op het strand hebben weeven lekker gerelaxed en daarnaweer met de taxi terug en ja weer zeiknat geworden maar dat hoort erbij en eigenlijk ook best lachen. S'avonds in "walking street" was het wat drukker en natter dan normaal. Veel mensen hadden een groot waterkanon gekocht om zo maar zoveel mogelijk mensen nat te spuiten. Op een gegeven moment kwam er een wagen met een kleine watertank erop door de straat rijden om iedereen maar eens zeiknat te spuiten. gelukkig zaten wij lekker in een kroeggie. Eigenlijk is het een grote kroeg met daarin allemaal kleine barretjes. Achter de bar staan dan zo'n twaalf tot veertien meiden en dan denk je van zo druk is het hier toch niet. Maar ja als ze dan zichzelf ook nog verhuren als gezelschapsdame dan loopt het personeelsbestand ooit hard achteruit.

Maandag zijn we naar de "Wat Khao Pra" tempel geweest, het is een 18 meter hoog boeddha beeld dat boven op een berg staat. Veel toeristen en en lokale bevolking komt daarnaar toe om boeddha te vereren. Zo blijk je dus voor elke dag van de week (voor woensdag twee) een ander boeddha te hebben dus weer wat geleerd.

Dinsdag stond de "Sanctuary of Truth" op het programma. Het is een tempel aan de kust welke helemaal uit houtsnijwerk bestaat. Als je het ziet dan sta je echt verbaast te kijken, zo mooi. Bij de tempel hadden we ook de keus om een rondje rond de tempel te maken op een olifant, en aangezien we dat nog geen van allen gedaan hadden,hebben we datdus maar gedaan. Op het gemakkie sjokt die olifant dan rond de tempel zodat je alles goed kan bekijken. Na de rit op de olifant moesten deze natuurlijk ook nog even getrakteerd worden op een paar kilo bananen. Binnen in de tempel nog veel meer mooi houtsnijwerk en een plaats waar je Boeddha kan vereren. Vlakbij de tempel was een soort mis aan de gang waarbij de lokale ouderen werden vereerd. Door water vermengd met bloemblaadjes over hun handen te gieten vereer je hun en kun je ze geluk wensen. Voor dit ritueel werden wij ook uitgenodigt om eraan deel te nemen en dat hebben we ook gedaan natuurlijk. En voordat je het weet is het dan alweer woensdag en is hettijd om weer eens terug te gaan want er moet alweer gewerkt worden de volgende dag. Ik ben weer een paar mooie ervaringen rijker. Wat heb ik toch een mooi vak.